Elállási jog
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén (45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet) a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól a fogyasztót a 14 naptári napos határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg.
Elállási jogát a fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék megérkezésének napja közötti időszakban is, de legkésőbb a termék átvételének napját követően gyakorolhatja. A határidőbe a termék átvételének napja nem számít bele.
A fogyasztó elállási szándékát szóban (telefonon), postai úton (célszerű tértivevényes levélben) vagy e-mailben is jelezheti, valamint mellékletében található nyilatkozat-minta útján. A fogyasztó minden esetben írásos visszaigazolást kap az elállási szándék tudomásul vételéről.
Elállás esetén a fogyasztó köteles a terméket saját költségén (kivéve, ha vállalkozás ezt előzetesen vállalta) haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszajuttatni az eladó vagy az átvételre jogosult meghatalmazott személy részére a csomagban mellékelt eredeti számlával együtt.
Az nem elvárás, hogy termék vissza is érkezzen a vállalkozáshoz a 14 napon belül.
Az eladó köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzéstől számított 14 napon belül napon belül a fogyasztó által kifizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket (tehát pl.: a szállítási díjat) visszatéríteni.
Elálláskor a fogyasztó kizárólag a termék eladó részére történő visszaküldésének közvetlen költségeit köteles viselni (kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését, vagy ha a vállalkozás a költségviselési kötelezettségről nem tájékoztatott), ezért a terméket nem adhatók fel utánvétellel.
A termék(ek) kipróbálásán felüli használatból eredő értékcsökkenésért a fogyasztó felelősséggel tartozik a szolgáltató felé elállás esetén.